Over ons

Over ons:

Op deze pagina geven wij informatie over onszelf. Wie zijn wij, wat doen wij, waar komen wij vandaan, waar staan wij voor en wat is onze visie en missie precies?

Christo Cornelissen en Mieke Bouquet
Chrissto Cornelissen en Mieke Bouquet

Ik heb een achtergrond in het bankwezen en heb diverse staffuncties bekleed bij de voormalige Giro, RPS en later de Postbank.  Ik was werkzaam op de afdelingen: Planning& Begroting, Financiele administratie en als laatste de afdeling: Statistiek.

Uiteindelijk bleek het toch niet mijn roeping te zijn en maakte ik de overstap naar de sector sales. Ik werd accountmanager, studeerde en deed veel ervaring op en werkte mij op tot bedrijfsleider en later zelfs verkoopleider bij Du Bois Benelux.  Daar had de verantwoording over de omzet en de bedrijfsresultaten van heel de Benelux.

Na verloop van tijd ging ik mij richten op het trainen van verkopers van Amerikaanse bedrijven en heb zo de nodige ervaringen als verkooptrainer opgedaan.

Onze afgelegde weg:

In 2010 kwam de ommekeer en wilden mijn vrouw en ik ons eigen bedrijf gaan starten. Vanaf 2010 zijn wij beiden veel cursussen en trainingen gaan volgen en hebben veel seminars bijgewoond om ons bij te scholen. Wij wilden ons uiteindelijk gaan toeleggen op het gebied van internetmarketing en verkooptraining. Uiteindelijk hebben wij de stap gezet en zijn nu werkzaam als internetmarketing consultants en daarnaast geven wij tips en adviezen op het gebied van verkooptraining.

Onze visie en missie:

Missie, visie en doelstelling

Wij zijn van mening dat de maatschappij sterk is veranderd, maar niet alleen de maatschappij zelf, maar daarmee ook de manier van zaken doen en het koopgedrag van de consumenten in het algemeen. Als bedrijven niet inspelen op deze veranderende omstandigheden, dan zullen deze bedrijven die niet op tijd inspelen op deze veranderingen en “nieuwe” ontwikkelingen, zich spoedig in het “Stenentijdperk” bevinden, met alle gevolgen van dien.

Faillisementen liggen op de loer…

Vele bedrijven hebben het al aan de lijve mogen ondervinden, Halfords, V&D, Schoenenreus, Miss Etam, de Free Record Shop, noem ze allemaal maar op, zijn na vele decennia alsnog failliet gegaan. Het waren grote en mooie bedrijven, die het straatbeeld kleurden en toonaangevend waren in het klassieke straatbeeld, van inmiddels vervlogen tijden… …Niet omdat het personeel niet hard genoeg werkte of niet gemotiveerd was, integendeel, de meeste werknemers werkten keihard om hun baan te behouden…

Zij verloren hun baan en  kwamen op straat te staan, omdat men als bedrijf te laat of niet op de juiste manier, de stap naar internet maakte. Daarnaast waren er ook allemaal issues in de leiding en het management van veel van die bedrijven.

De concurrenten slapen niet…

Wij denken dat elke ondernemer zo snel mogelijk de stap naar internet zou moeten zetten… Onze visie en missie is dan ook, om zoveel mogelijk ondernemers te helpen met hun overgang of de stap naar een online aanwezigheid. Wij blijven dagelijks leren en stellen ons op de hoogte van de allernieuwste ontwikkelingen in de markt op het gebied van internetmarketing en verkooptrainingen.

Verder hebben wij een uitgebreid team van experts, die wij eventueel kunnen inzetten voor onze klanten. Op deze manier kunnen wij ondernemers helpen met een groot scala aan diensten, met als doel: het voor de ondernemer zo makkelijk mogelijk te maken.
1 aanspreekpunt voor meerdere expertises of disciplines, zodat je als ondernemer gewoon kunt doen waar je goed in bent: ONDERNEMEN! Wij ontzorgen onze klanten.

Verder geven wij zowel online groepstrainingen als 1 op 1 persoonlijke trainingen en coachingsessies, dus voor ierereen is er een keuze die bij zijn of haar voorkeur past.

Welke keuze maak jij precies voor je toekomst?

Iedereen heeft een keuz en maakt ook elke dag keuzes in het leven. Welke keuze maak jij met je business?Blijf je doorgaan op de weg die je al 20 jaar volgt, met de resultaten die je nu hebt? Ben je behoudend en bang om te veranderen?, of spring je en vertrouw je erop dat het net zich zal ontvouwen en de antwoorden onderweg zullen komen?

Onze visie is dat je over 5-10 jaar geen winkels meer zal hebben zoals wij die nu kennen. Alles zal zich toespitsen op snelheid en gemak, de mens is van nature lui en men zal er alles aan gaan doen om hier op in te spelen. Alles gaat nu al veel sneller dan 10 jaar geleden. Het gebruik van video is steeds belangrijker geworden en klantentrouw is ook onder vuur komen te liggen. Als iets goedkoper bij een ander te krijgen is, lees: internet en webshops, dan bestelt men het steeds vaker op internet, i.p.v. in een traditionele winkel.

Winkels worden kijkshops, je kunt er de producten vasthouden en in het echt bekijken.
Je laat je voorlichten door de vriendelijke verkoper, om er vervolgens “nog even over na te denken”…Bij thuiskomst kruip je achter je pc, struint internet af naar de goedkoopste aanbieder, want de fabrieksgarantie is toch overal gelijk. Immers: waarom zou je veel meer gaan betalen?

Wij zeiden het al, internet gaat een steeds belangrijkere rol spelen in onze maatschappij en in de toekomst van het zaken doen. Nu is de tijd om in te stappen, actie te ondernemen, nu het nog kan, want…de karavaan van de commercie wacht op niemand en trekt gewoon verder. Wees dus voorbereid op de grote veranderingen die er aan staan te komen.
Ben jij bestendig tegen deze enorme veranderingen?, zeker weten? Je zal er spoedig achter komen.

Rest ons je nog een hele fijne dag toe te wensen!

Christo Cornelissen en Mieke Bouquet

 

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *